Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-04-03

RULLKNARR !!

Fick ett mail från Henrik Wernersson från Fagersta
Här kommer en liten rapport efter torsdag-fredagsfiske i Brommöområdet
Torsdagens fiske var ganska segt i vindstilla och soligt väder. Vi började fiska vid 11 tiden och körde runt bland väldigt mycket betesfisk ( förmodligen nors ) men det hände inget förrän kl 13.30 då en ytspörulle började knarra ordentligt. Efter en kanondrill så kunde vi håva en lax på 8.3 kg och 92 cm. Därefter blev det åter segfiske i 4 timmar ( 2 smålaxar ). När klockan blev ca 17.30 så drog det på en fin öring på 4.2 kg.

Fredagens fiske i exakt samma väder bjöd inte på nåt speciellt bra fiske, totalt 5 fiskar varav 3 godkända. 2 laxar mellan 3 - 3.5 kg och en öring på strax under 3 kg. Vi hade nog ca 10 bomnapp under dagen, fiskarna ville fan inte fastna de bara drog lite i grejerna.

Bästa betet var återigen bomber 15A PLO men vi fick även en del på löja.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: