Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-04-09

Nr 6



20070410
Summering av dagen
Efter en timmes skottning/dra loss insnöad båt så mötte jag upp Timo vid Brändåsen för vidare färd mot Otterbäcken. Vi börjde fiska på insidan av Fällebanken och vi fick ganska så snart 2st godkända laxar som man kan se på en av bildern längre ner på sidan var den ena rejält biten av gädda. Det måste finnas riktiga monstergäddor i Vänern som ger sig på en lax på 3 kg.
Sen gjorde vi en förflyttning till Brommösund och på några timmar hade vi plockat ytterligare 4 godkända laxar samt några returer
Totalt fick 6 st fiskar i baljen med en lax på 6,3 topp och en öring på 4,2 kg
Allt tog på löja och den löjskallen som fungarde bäst var UV Kripple. När vi rensade så såg vi att samtliga fiskar var fulla med spigg.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: