Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-04-23



Lägger ut en fiskerapport från Janne Skoglund från Frövi som under förra veckan hade besök av några kompisar från Tyskland och England

Tjenare Stefan.
Mina gäster har återvänt hem efter sitt Väner äventyr, lyckliga om än något mörbultade efter sista dagens (Lördag) skumpiga dag ute på sjön. Torsdag och fredag blåste ju tyvärr bort, och vi tvingades stanna på landbacken. Ett besök på ELGE sportfiske inne i Kristinehamn samt en tur till Sjötorps slussar fick gälla som dåligt substitut till Trollingfiske, men vad gör man när det nästan blåser storm...
På lördagen gick det åter att komma ut på sjön även om det var ganska skumpigt med krabb sjö från sydväst. Vi kämpade på till efter 18:00 men gick tyvärr bom. En för kort Öring samt en tappad fisk var allt som kunde noteras i loggboken. Jag prövade allt, pluggar - små wobblers - stora wobblers - skedar - löjor... hög fart, låg fart..jag fiskade djupt och jag fiskade ytligt... men inget hjälpte. Det var bara en sån där dag... ja du vet ju hur det är.

Onsdagens fina fiske blev den stora behållningen och jag kan lova dig att hela Medhamn lystes upp av stora Pepsodent leenden nere vid bryggan !
Jag skicker med en bild på Grabbarna med sin fångst.

Janne S.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: