Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-04-01

Äntligen fick jag drilla


20070401
Summering av dagen
Vilken dag!
Jesper, Martin och jag gjorde sällskap med Anders och Timo vi åkte från Örebro 04:00 och satte kursen mot Otterbäcken jag hade fått tips om att det var bra fiske mellan Brommösund och Ammotippen. Vi började vårt fiske vid Ammotippen fick ett par returer inom loppet av 15 minuter. Anders och Timo plockade en fin lax på 7,5kg. Men så fick vi ett tips om hett fiske långt ut i sjön och med tanke på det lugna vädret så var det inte mycket att tveka på, riv ihop och kör, Anders och Timo tvekade inte en sekund heller...VI ÄR PÅ !!

Fiske började på en gång när vi kom fram, när jag skulle sätta första spöt så hade jag släppt ut ca 4 meter då det ryckte till en gång sen en gång till sen satt den fast.... Nu kändes det som om vi kommit rätt och det hade vi gjort.

Dagens resultat 7 laxar i baljan 7 och 6,5 kg i topp en vildlax samt 10 returer
Allt taget på löja både på rigg och lätt blyat i ytan.
Inga jättefiskar idag men ett otroligt roligt fiske i solsken och ett spegelblankt Vänern

Anders och Timos resultat blev 6 i baljan med en 7,5kg i topp samt en massa returer

// Källan
Bookmark and Share

Inga kommentarer: