Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-02-04

Summering av dagen

Igentligen hade jag inte tänkt att fiska idag, förkyld och lite lätt feber vilket gör att man lätt tycker synd om sig själv.
Då ramlar det in ett MMS från Daniel LAX 11 kg


Sen ringer Janne lekfärgad laxhanne på 10,5kg

Då frisknar man till ganska så snabbt, men vem kan sticka iväg helt oplanerat kl 09 på en söndag? Man ringer Timo!! han bestämmer sig på 2 sekunder, vi ses vid på båten om en liten stund. Sen bär det av mot Hästholmen och på vägen ringer Janne, Team Ajax har en i båten på 15,8kg. Helt plötsligt så har man inte ens varit sjuk.
Klockan 12:45 hade vi fått ut alla spön då fick vi första hugget en lax på 7,5kg sen fick vi en på 5kg och ett koppel med returlaxar runt 50 cm. Allt hände på 45 minuter sen blev det stendött. Trots att vi fiskade ända in i mörkret så blev det två laxar med oss hem, det verkade som om fisket varit bäst på förmiddagen. Men för oss var det en riktigt lyckad fisketur, med tanke på att vare sig Timo eller jag tänkt att fiska denna söndag.





Grattis Janne till nytt PB på lax (skönt för dig Janne när din son Artur inte har familje rekordet ensam)
Och Grattis Daniel till den andra laxen över 10kg inom en månad, en i Vänern och nu en i Vättern
Och ett STORT grattis till Mats Forsén i Team Ajax

//Källan
(Ibland är dyrt att fiska, denna söndag kostade ett nytt köksbord=)
Bookmark and Share

Inga kommentarer: