Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-08-02

Nytt rekord !

Äntligen har jag lyckats få en hälleflundra som är över mitt gamla pb som var 22 kg
Den här veckan är Anders "Jaktia" Jacobsson och Palle Göransson på besök på Vaeröy
Strax efter lunch drog vi norrut till Buholmsflaget för att försöka fånga hälleflunda. Jonas fick snabbt ett hugg som resulterade i hälle som vägde 12 kg. Strax därefter så krokade jag på en fisk som kunde liknas vid ett expresståg men efter en kvarts fajtande fick vi upp fisken i båten. Hälleflundran var 144cm lång och vägde prick 40 kg. Vi fortsatte att fiska i samma område och det dröjde inte länge innan vi krokade på ytterligare en flundra och nu var det Anders spö det högg på. Det här var hans första flundra någonsin och den vägde 12 kg.  Imorgon blir det torskfiske på sydsidan av Vaeröy.


Yes !! 40 kg

Tung fajt foto Frank Brodrecht

Anders första hälleflundra

Jonas är nöjd
Bookmark and Share

1 kommentar:

Fish On sa...

Congradulations on your new PB ;)!!