Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-08-29

Stor abborre för liten kille

Idag var det första gången jag var på ute sjön och fiskade sedan jag kom hem från Norge. Jag och grabben åkte ut en kort sväng på Vättern för att luft båten lite. Jag jiggade lite och Felix ville ha vobbler och det dröjde inte länge förrens han fick hugg, ett konstigt hugg för när Felix vevade in fisken så sa han
- Pappa det händer inget, den drar och rycker inte. Förklaringen fick vi när fisken var vid båten, den var helt enkelt sjuk eller gammal, fenorna och gälarna började få svampangrepp. Att fisken överhuvudtaget orkat hugga på vobblern det fattar jag inte.
Men det var var en storabborre, 45 cm och vägde 1.2 kg och ett nytt rekord för Felix som snart fyller 5 år.

Bookmark and Share

Inga kommentarer: