Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-08-06

Tiden går fort .....

Uttrycket tiden går fort när man har kul stämmer som vanligt
Jonas och jag anlände till Vaeröy för två veckor sedan för att ta hand om Camp Vaeröy när övrigt ansvariga har semester. Fisket har som vanligt varit bra och vi har lyckats med att få stora torskar, sejar och framför allt några fina hälleflundror. Imorgon förmiddag går färjan till fastlandet och sedan väntar 140 mil i bil. Vad gällande dagens fiske "ALL IN" på hälleflundra så misslyckades vi totalt. Men vad gör väl det, vi har redan fått upplevelser som man kan prata om hela vintern. Idag fick vi även vara med om en häftig naturupplevelse som jag vet att min son Felix skulle vilja varit med och se, det var när några tumlare lekte bara ett fåtal meter från båten. Tyvärr så ville de inte gärna posera på bild, när man äntligen trodde att man visste var de skulle dyka upp så dök de upp på nått helt annat ställe. Jag lyckades iallfall få en bild när en av dem surfar i en våg. Tack till alla ni som följt bloggen under dessa två veckor hoppas ni fått uppleva lite "nätfiske". Och till er som inte varit på Vaeröy så rekommenderar jag er att boka in en resa till nästa år, jag kan lova att ni blir nöjda.

Bookmark and Share

Inga kommentarer: