Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-12-11

Trolling på Vättern

Fin öring som fick simma tillbaka
En landfiskare gör ett kast ut i det okända
Parfiske vid Sjömarken
Taktiksnack

Idag så blev det trolling med utgångshamn Granvik. Efter att ha hört en del rapporter om att laxfisket var igång så åkte Jonas, Martin och jag dit för att leta efter silvertorpederna. Men vi lyckades inte lura någon lax till att hugga utan det blev två fina öringar och en röding, samtliga tre var 70 cm långa och fick friheten åter. Fick ett MMS från Team Vadstena som berättade att de fått en fin lax på 93 cm. Ett stort tack till grabbarna med Örvikbåten (hardtop) som lånade ut en gasollampa så att vi kunde tina upp bromsarna på trailern som frusit ihop.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: