Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-07-17

Trögt fiske

Jag har under den senaste veckan endast hunnit med två korta verticalpass efter röding, och efter båda turerna har det stått FF i pannan, endast missade hugg. När det är trögt kan det vara svårt att kroka fast fisken då det är samma regler som gäller vid trolling dvs en krok per bete. Vi får se om det hinns med något pass under kommande vecka innan jag drar till Vaeroy i två veckor.
Idag hade jag sällskap i båten av en gammal barndomskompis Tommy Segelberg och han hade med sig en en jakt tokig kille vid namn Janne Aho,  vi började med att att leta efter röding men efter ett par timmars fiske utan hugg så bestämde oss för att prova på abborrefisket i skärgården innan åskvädret drog igång, men det var bara småborrarna som nappade. När jag kom hem väntade min grabb med metspöt i högsta hugg och han ville gå till bryggan för att meta. Så när åskan passerat grävde vi lite mask och sen hade han fullt upp med att dra fisk efter fisk.

Abborren behöver inte vara stor för att det ska bli en kul fajt på ett metspö


Felix försöker lära sig vad ordet tålamod betyder

Stor kille blir lycklig med liten fisk

Jonas Svensson som är VJ kungen på att fånga röding (bild från 14 juli)

Jonas håvar en ännu fin röding (bild från 14 juli)

Idag var det många båtar av olika storlekar ute och fiskade röding

"Pantera" Matte

Robban Führ letar "bågar" på lodet (bild från 14 juli)
Bookmark and Share

Inga kommentarer: