Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-07-22

70 cm röding !

Yes! Jag hann med en sista verticaltur innan Jonas och jag drar norrut mot Vaeroy. Jag fick med mig Martin Magnusson och hans kollega från ÖSK fotboll, Paulinho Guará. Vi hade ett antal hugg med fisk som inte ville bita fast ordentligt. Men när det väl fastnade fisk så var det Martin som drog det långa strået och det blev en rejäl fajt på lätta grejor. Martin strålade av lycka för den här rödingen var innebar nytt PB för honom, 3.4 kg och 70 cm. På väg in till hamn testade vi att verticalfisket efter gös i skärgården och resultatet blev två små gösar.

Martins PB på röding 3.4 kg

Sänk ner till botten veva upp och fiska sedan ca 2 meter från botten

Far och son Hesse drog röding på trolling

Paulinho är koncentrerad när han drillar gös

Fiskelycka


Lyckliga av att fiska, eller är det en reklambild för Colgate tandkräm ?
Bookmark and Share

Inga kommentarer: