Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-12-06

Laxcup Suzuki 2009


Per och Per


Kapten Lundberg


Jonas med sin feta Vätternöring


Anders Jacobsson utanför Sjömarken

I helgen har jag varit i Karlsborg för att hjälpa till med tävlingen Laxcup Suzuki 2009. Har tagit en massa bilder och tom hunnit att fiska men utom tävlan. Igår när tävlingen blev inställt pga att det blåste för mycket åkte jag och Per(från Bornholm) med Per Lundberg med hans "kryssningsfartyg" tvärs över sjön till Motalaviken. Vi fick två fina öringar som låg runt 60 cm, men bättre gick det för min kamrat Jonas som för dagen fiskade ensam i blåsvädret.
Men som vanligt hindrade inte honom från att dra öring efter öring efter öring och dagens största var smällfet och vägde 4,9 kg.
Idag så tog jag mig en tur till Sjömarken norr om Granvik för att se om det gick att få några sköna båtbilder på de som deltog i Laxcupen. Det blev några bilder bla på min fiskekamrat Anders Jacobsson i sin ROCAD 560
Bookmark and Share

Inga kommentarer: