Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-12-29

Vänern idag

Idag blev det en trollingtur på Vänern och vi fiskade ca 1 distans väst om Brommö NV. Så fort vi satt i grejorna så ringde Patrik från Rö-vitt
- En öring i båten
Som vanligt alltså, plötsligt fick jag en deja vu upplevelse från -06 när vi fiskade brevid varandra en halv dag, vi hade inte ett hugg medans Rö-vitt drillade hela tiden och fiskade fullt. Och nu dröjde inte länge förrens Partik hördes på radion.
- En lax på ca 8 kg
Jaha då var det dax igen...
Men idag gick det lite bättre, först tappade vi en fin lax sedan någon timme senare krokade vi på en lax som var helt galen, vi var bombsäkra på att det var en vilding, men väl i håven så såg vi att den inte hade någon fena. Vi trodde att det var en Vätternlax som simmat fel 80 cm lång och 62 cm om buken och vägde 8,9 kg och den var sprängfylld med spigg.

Måste tipsa om ett underställ som fungerar riktigt bra och håller värmen nu när det är så kallt. Jag har sedan ett par år haft en Ursuite overall som jag är supernöjd över men tack vare att det är ett rent Goretex plagg så är den inte värmeisolerande. För att kunna hålla värmen har jag testat olika typer av underställ med blandat resulat.
Vill man vara varm blir man en Michellingubbe och vill man vara smidig så kan det bli lite kyligt. Men nu har jag testat Ursuite X-Tex Light Finnfill det håller kvar värmen och det prasslar inte så det skulle säkert fungera som ett underställ även för den som jagar. Är man riktigt frusen av sig finns det även ett tjockare variant som heter X-Tex Heavy. Se mer på Ursuites hemsida





Fiskebroder Jonas



Rö-vitt håvar sin 8 kilos lax bakom yrkesfiskarens akter


Partik poserar med laxen




Jocke och Linus i Team Lürsta inväntar hugget.


MJ trolling
Bookmark and Share

Inga kommentarer: