Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-12-19

Idag blev det Baggerud och Jullaxen

Ibland kan man idiotförklara sig själv när man kopplar på båten och åker och trollar när tempmätarn visar -19 grader.... Anders och jag åkte till Baggerud för att delta i Janne Atterlöfs årliga tradition "Jullaxen". Dagen började illa och slutade illa, tiden där emellan var det riktigt kul för det är inte allt för ofta man är på sjön nuförtiden. När vi kom fram till Baggerud och skulle starta båten så fanns det ingen kraft i batteriet, trots upprepade försök med startkablar och olika batterier så vägrade båten att starta. Men skam den som ger sig, i ett sista försök körde vi ner bilen på rampen och kopplade startkablarna till bilens batteri då äntligen startade motorn. Då hade vi bara fyra timmars fiske på oss och vi lyckades faktiskt peta upp en liten matlax på 3,5kg samt en vilding på ca 4-5 kg i retur. Sen när vi åkte hem så slutade dagen dyrt... vi fick blåljus i nacken för att vi inte kunde stanna i en korsning med stoppplikt, det fanns inget fäste för hjulen när vi skulle stanna, det bara gled. Det är bara att betala och se glad ut när man kör dubbfritt!

Tack Janne för ett trevligt arrangemang, trots den bistra kylan så anslöt 24 team som kämpade om Jullaxens pokal och årets vinnare blev Team Kingsize.
Även ett tack Team Gösan som lånade ut extra startkablar så vi kunde koppla dessa till bilen och tack till Team Karlsberg för lånet av verktyg.


Vinnare Jul laxen 2009 Team Kingsize


Jannes fina resultatlista


Prisutdelning


Alla hjälps åt vid upptag och ilägg


Solnedgång


Vintern är här !


Kallt att fiska från öppen båt idag





Risberg


Fettfena


Stort fartyg som dyker upp i dimman
Bookmark and Share

Inga kommentarer: