Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-06-02

Kvällsfiske med Jaktia

Ikväll var man inbjuden av Jaktia Östlunds på en fiskekväll vid Svartån i Örebro. Fisket var efter nyinplanterad regnbåge, ett perfekt tillfälle för min son Felix snart 4 år att prova på att kasta efter huggvillig fisk. Nu blev det så att när pappa skulle hjälpa till att kroka på en fisk så tappade vi fisk hela tiden. Så istället tog jag fram kameran och försöka fånga fisken på bild istället. Då fick Anders fick rycka in för hjälpa Felix att kroka en fisk, och det behövdes bara ett kast så satt en hoppvillig regnbåge på kroken. Felix skrattade och tyckte livet var störtkul. Nu verkar det som att det där med att kroka fisk ligger i Anders släkt, för hans döttrar Linnea och Viola lyckades få tre regnbågar var på en liten stund
Anders hjälper Felix att landa en regnbåge


Felix med sin första fettfena


Stolta fiskare Viola, Linnea och Felix med varsin fisk
Bookmark and Share

Inga kommentarer: