Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-05-31

Bilder från dagens fiske

Idag blev det en tidig avresa från Örebro, vi startade redan kl 01:30 och styrde mot Trosa där vi bestämt oss för att lägga i båten för att sedan ta oss ut till Landsort/Öja. För oss blev det en trög dag endast spigg och näbbgäddor lyckades fastna på våra krokar idag. Förutom vid ett tillfälle då helvetet bröt loss på en av rullarna, en massiv laxrusing som slutade med ett hopp ca 150 meter snett bakom båten. Den laxen var STOR. Tyvärr så simmar den kvar i vattnet med en Iron Horn och ett trettio tal meter lina i munnen, linan gick av för att den hade på något sätt fastnat i paravanen och brann av. I den rusningen så lyckades jag dessutom att lägga tummen mot spolen och bränna mig. Ajjjj !
Nåja det är bara att ta nya tag och försöka igen, försöka lägga det bakom sig och ta det som en man, hmmm jag tror nog att Anders, Jonas och jag kommer ha den där laxen på våra näthinnor inatt.....


Anders jobbar och sliter som vanligt, och han hade lyssnat och lärt sig lite nya trix av Pelle Karlsson när de tävlade ihop på Bornholm


Näbbgäddorna är blanka och spetsiga som en silverpilar


Det måste finnas gott om spigg i vattnet


Den eviga väntan


Klassisk trollingvy


Ajj den här laxen kändes
Bookmark and Share

Inga kommentarer: