Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-06-13

ÄNTLIGEN!

Igår (Se lördag 13 juni) åkte Jonas och jag en vända upp till Landsort med förhoppning om att en eller ett par fina vandrare skulle bita över våra beten. Vi åkte från Örebro vid tre tiden på morgonen (för vissa är det morgon för andra mitt i natten) Vi mötte upp en otroligt fiskesugen Jesper vid rampen i Trosa, sen bar det av ut på havet som på morgonen var ganska så gropigt. Dagen flöt på utan en enda laxpetning på våra fina skedar, det enda som fastnade på krokarna var tång och spigg tom näddgäddorna verkade nobba våra beten. Efter många timmars fiske och lite sömn började det att bli lite segt så jag la mig i fören och nickade till en stund och vaknade upp av att en rulle knarrade rejält. Det första man ser är Jonas med ett djupt bockat spö i sin hand, FISK!! Fajten som var ganska odramatisk så efter några hopp och tunga rusningar så var den färdig för håven. Laxen som på vågen vägde 11,6kg kanske inte var ingen jättelax men för Jonas var det hans första lax i havet och dessutom var hans första lax över 10 kg.




Tänk att en knarrande mekanisk mekanism kan få en att gå från halv död till 100% vaken på mindre än en bråkdels sekund.


NOSTALGIBILD
LANDSORT
7 JUNI 1998
LAX 26,5 Kg


Den här trollingturen med Morgan Lewin den 7 Juni 1998 kommer jag aldrig att glömma....
Bete: Northern King färgen GC, rigg 6m.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: