Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-01-13

Öring nr 3


Summering av dagen
Idag så var planen för Martin, Mattias och jag att åka till Kristinehamn men när jag tittade på vindarna klockan 05:00 så blåste det 11 m/s VSV så gjorde vi ett lappkast och åkte till Granvik istället. Vi satsade på att åka norrut, Graviksskären, Masten, Namnlösa skäret, Vitskär Mellboön, Ottrahomen, men vi hittade inga heta ställen med betesfisk. Det var först efter klockan 14 då testade vi att gå in nämre land vid Mellboön, Vitskär där såg man på lodet att det var fullt i vattnet med betesfisk, och det tog inte lång stund förrens vi fick vår första öring. Vi bestämde oss för att ligga kvar tills det blev mörkt i hopp om att det skulle bita på en lax. Dagens resultat 3st Öringar 71, 68 och 52 cm samt en röding på 50 cm. Samtliga öringar tog på Salsahuvud Watermelon Crom .
Bookmark and Share

Inga kommentarer: