Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-01-18

Den här helgen blåser bort


Den här helgen kommer att blåsa bort totalt med tanke att det ska bli vindar upp mot 25 m/s. Jag kommer nog att åka ner imorgon lördag till Harge och gå ut på udden för att titta på naturens krafter och kanske man får några maffiga bilder med kameran.
Pratade med Anders och Timo när de var på väg hem från Baggerud. Fisket verkade vara trögt överlag men i deras båt så hade de hade lyckats plocka upp tre fina laxar, två fick åka med hem och en var vildlax och den fick simma tillbaka. Anders berättade att de hade fått en ordentlig lektion av Teemu och Petri från Salsa i hur man fiskar med löja. De hade sett och fått en massa nya tips och tips bla UV lampa, att man ska undvika virvlar runt drivankarna, hur kroken skulle sitta mm mm. Så imorgon förmiddag lär man väl få en teoretisk lektion av både av Anders och herrarna från Salsa som imorgon förmiddag besöker Jaktia Östlunds.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: