Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-01-01

Fightingface



Årets första trollingtur var som en äkta vintertrollingdag ska vara, nordanvind, snö, bistert, och laxhugg. Vi var några tappra som avstått den sista skålen inatt och tagit oss till Baggerud för att inviga årets första trollingtur. Vi som fiskade i min båt var Jonas, Mattias(nyblivenlaxtrollingfrälst) och jag. Timo hade oxå somnat innan 12 slaget och var pigg och kry och taggad till tusen. Han hade dagen till ära fått låna Artur "Fettfena Jr". (Pappa "Fettfena Senior" hade skålat in det nya året på tok för länge och och kände ett visst behov att ligga kvar hemma och titta på backhoppningen...) Summering av dagen, tre stycken laxar fick åka med hem till stekpannan, tyvärr inga stora laxar utan de låg strax över 60 cm vi fick även två vildlaxar samt ett gäng returer, några tappade och en av dessa var en fin lax som vi tappade precis brevid båten strax innan vi skulle rigga ner (Sorry Mattias, nästa gång är oddsen på din sida...) Alla utom en på tog på rigg mellan 30-40 fot, hälften av dessa tog på samma VK FLASHER med löja. Timo och Artur fick med sig 2 laxar hem den största på 6,5 kg plus några returer och en gädda som vägde runt 8-9 kg.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: