Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-01-09

Mail från Mogge Lewin

Fick ett mail från Morgan Lewin som vill ha hjälp med lite tips angående sitt båtköp

-På lördag rullar jag söderut och hämtar hem mitt nya ekipage: en Yamarin 575 HT Big Game med en Suzuki 115 på. Jag har letat mycket på nätet för att hitta någon som använder den båtmodellen för trollingfiske för att få lite tips och idéer på hur man monterar utrustning lämpligast på den. Det är framförallt monteringen av djupriggar som jag funderar lite över och vore ytterst tacksam om någon som har en likadan båt ville dela med sig av sina erfarenheter.

-Jag funderar som sagt på olika varianter på montering av djupriggarna men även om någon har erfarenhet av att flytta tanken i en sådan båt. I nuläget sitter den fast monterad under aktersoffan. Aktersoffan kommer inte få sitta kvar många sekunder... :-) Men sen är frågan om hur man gör med tanken...

Som sagt: är det någon som har erfarenhet av en Yamarin 575 HT Big Game som trollingbåt vore jag tacksam för alla åsikter och/eller idéer.

Hör gärna av er på mailto:morgan.lewin@telia.com eller på telefon 0703-374191.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: