Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-01-29

Slutrapport Team Räven

Ett mail från Team Räven
Vi startade som enda Team från Borghamn, fiskade då givetvis utanför Anudden. Dagen började bra, första fisken tog när jag höll spöet i handen en lax 6 kg trattad löja 10g bly som för övrigt alla laxar tog på. Missade en som tafsen gick av på, gädda eller? Senare bommade vi ett fint djupriggshugg men efter lite nötande slår det på en 6,5 kilos som Jonas drillar.
Nästa fisk var en öring på ca 2,5 kg tog på djupriggen, en halvtimma innan vi tar upp får Timo drilla en urstark lax på 5,3 kg vi trodde att den var mycket större. Vi såg inte till några båtar som tagit sig upp från Hästholmen så vi misstänkte att fisket var bra där (vilket det var ) men våra laxar räckte till en 4 placering i KWS vilket vi tycker är godkänt.

/Anders
Bookmark and Share

Inga kommentarer: