Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2012-01-15

Trolling på Vättern

Pga att jag varit utan bil några veckor och att man åkt på en ihållande förkylning så var det länge sedan man var ute på något fiske men idag så var det äntligen dags att sticka ut på Vättern. Idag så hade jag med mig Morgan Lewin och Martin Magnusson och vi möttes av ett spegelblank Vättern som kanske inte brukar inte vara det mest optimala förhållandet för ett lyckat trollingfiske. Vi la i båten i Granvik sen styrde vi norrut mot gamla favoritvatten och vi fick ganska omgående en röding som vi returnerade. När det är så här lugnt och Vättern ligger som en spegel och man trollar med kastdobb och fluga så kan man ibland se fisken jaga efter flugan som ligger ett par meter bakom kastdobben. Detta hände oss två gånger idag, att det var fisk som jagade flugan men tyvärr så lyckades vi inte kroka någon av dessa. Vi såg vi även en ganska stor lax hoppa och jaga strax bakom båten. Vi hade idag många kontakter med fisk som vi både tappade och returnerade men två laxar á 4 kg samt en röding på drygt 3 kg fick följa med hem till stekpannan.
Timo i morgonljuset

Mogge med rent silver


Tung fajt

Fin röding

En gammal, sliten och beprövad ABU Terminator
Nöjd Martin
Bookmark and Share

Inga kommentarer: