Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-12-01

Äntligen kom nya Ugly Stick trollingspön

Igår så kom Posten med ett trevligt paket från ABU som innehöll tio st trollingspön, Ugly Stiks nya Gold Tiger Plus 7,2 fot. Sen blev det lite skitgöra med att spola på ny lina på alla nya rullarna. Är någon som undrar hur lång tid det tar att manuellt spola på ny lina på alla rullar så kan jag berätta att hinner man se två perioder hockey plus eftersnack.
Det verkar åter bli en blåsig helg och dag ett av Tehtys Oil Laxcup Vättern är redan inställd. Vi får hoppas att morgondagen går att genomföra, men det ser mörkt ut när man läser vindprognoserna. Jag själv kommer inte delta men åker jag nog ner en sväng imorgon söndag och testar att fiska lax från land norr om Granvik, efter det blir det kanske en tur till Karlsborg och tittar på prisutdelningen.

Det är ganska klart vad det är för fisk som ska drillas på de här
Nya sköna handtag
Snygg rulle - Ambassadeur 7000i Salmon Special LC




Bookmark and Share

Inga kommentarer: