Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-11-13

Kort fisketur på Vättern

Idag så var det dags att ta upp båten, SMHI har varnat för att det ska bli minus grader den kommande veckan. För ett antal år sedan så gjorde jag det misstaget att låta båten ligga i någon vecka för länge med resultatet att man fick såga loss båten. Det blev även en kort sväng för att testa om abborren var hemma och jag hann bara släppa ner jiggen så pang satt det en liten pinne på kroken. Man såg på ekolodet att det var massor med abborre på plats men tyvärr så var det mestadels småabborre, men kul ändå. Det nappade bra under en timme sen var det dags att dra hemmåt. Se ett filmklipp från dagens fiske >>Klicka här>>
Nästa helg är det dags för mig att dra igång med trollingfisket, pratade med flera idag som haft kanonfiske längs östra sidan av Vättern i höjd med Borghamn och söderut. Robert Führs grabb Jesper fick idag en Vätternlax som vägde 9,51kg! läs mer på Morgan Lewins blogg

Bookmark and Share

Inga kommentarer: