Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-11-13

Vättern 20091112

Nu var det så länge sedan jag var ute på sjön och fiskade men igår lyckades jag komma iväg till Vättern och följa med i Johan Abelssons "lilla" kryssare. Nu vill man byta båt igen och jag försökte övertyga hemma igår kväll men de argumenten som jag la fram bet inte, förstår inte varför... Martin som var med igår är en gammal kompis som ibland kallas "jagtapparfiskmartin". Men igår var han på hugget och det blev en lyckad tur för han tappade bara en fisk. Vi fick gäng rödingar och en fin öring men laxen lyste med sin frånvaro. Laxen finns där ute men inte där vi var igår, jag vet för att det togs flera laxar från land.



Martin drillar sin första röding



Johan tar det långa klivet ut för att håva



Äntligen lyckades Martin kroka en fisk och det här blev hans första röding.



Sammanbiten fiskare med en fet blankröding som ska gravas till julbordet
Bookmark and Share

Inga kommentarer: