Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-11-05

Vätternfiske



Igår var det servicedag för båten. Byte av olja, tändstift samt en snabbtvätt, och för en gångs skull hade jag fiskekamrater när det är dags för tvätt. Ja i allafall en kamrat, Martin "Massören" Magnusson som när han tvättade båten såg ut som han masserade en vacker kvinna. Tack för hjälpen, det blir återbetalning i nästa vecka när vi är på Vänern. När klockan var runt 12 stod valet på att åka intill stan och jobba eller ta en eftermiddags tur på Vättern, då är inte valet så svårt. Satte i båten i Hammar och åkte ner för att trolla utanför Gopön i hopp om att det skulle finnas några laxar på plats, men det var bara ett flertal småröding som behaga att hugga. De tog på alla djup, från oblyat i ytan ned till 90 fot.


Vättern är svårfiskad när det är så här blankt vatten


Fripassagerare
Bookmark and Share

Inga kommentarer: