Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-11-30

Fiske på Vättern

Idag så blev det lite beslutsångest om vi skulle åka eller inte. Det var jag, Martin och Jonas som skulle ta en trollingtur på Vättern. Martin bangade ur redan inatt när han läste vindrapporten, själv så var jag nära att hoppa av när jag vaknade snuvig, hostandes och med feber, men som tur är finns Ipren. Vi bestämde oss för att vi skulle satsa på Motalaviken för att vi skulle komma undan vinden lite som låg på från SO. Men det blåste inte så farligt när vi väl kom ut på sjön. Vi brände ganska omgående ett rigghugg sen tog det inte många minuter innan det löste ut på riggen igen, det var en vacker öring som vi mätte till 70 cm innnan den fick friheten åter. Bara en liten stund senare samma senario igen rigghugg och ännu en vacker öring. Totalt fick vi fem stycken öringar mellan 65-75 cm och alla utom en fick friheten åter. Bästa betena idag var Tomic 3" 890 och en gammal klassisk trollingsked "Hookster".


Jonas Drillar


Svårt att titta in i kameran när det hugger på nästa spö


Jonas verkar vara lite rädd för den här läckra öringhannen
Bookmark and Share

Inga kommentarer: