Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-10-30

Skitdag!

Idag så skulle det bli en sista tur på Vättern i jakten på de randiga. Jag åkte iväg imorse och hämtade upp Olle Hansson som ville trotsa regnvädret och var peppad på att hänga med. När vi kom fram till Hammar där båten ligger så upptäckte jag att lådan med sänken, jiggar och ekolod låg hemma i Örebro. Jaha det vara bara att vända om och åka 12 mil t o r och där med tappade man ca 1,5 timmes fiske. Väl ute på "Hotspot" så började det att hugga så fort vi sänkte ner jiggarna, men det blev bara fisk på de två första drifterna sen blev det stendött, tänk om hjärnan varit med när jag packade bilen vad hade hänt då. För igår kväll så pratade jag med kille en som varit ute på samma ställe och de hade haft kanonfiske med flera riktigt fina abborrar varav den största låg på 1,4 kg.
Jag får göra som alla andra, skylla på sommartiden...
Nästa helg har jag blivit bjuden till en het gäddsjö som ska bli intressant att testa.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: