Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-10-15

Löjfiske

Tog en tur med grabben ner till Svartån för att fånga lite löja till vinterns trollingfiske, tyvärrr så var det inte så många löjor inne just idag. Däremot så fick jag mängder med mört och björkna i kastnätet. Men det spelade inte så stor roll för Felix som tyckte det var kul ändå, han fick nämligen kasta lite med sitt nya kastspö. Vad gällande kastnät så fick jag idag en kurs av en äldre herre som hade sin uppväxt från sydligare breddgrader mycket imponerande. Oj det finns lite att lära.
Han körde med en piruett teknik med kastnästet som skulle fått Tony Irwing i Let´s dance att tappa hakan 

Bookmark and Share

Inga kommentarer: