Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-06-15

Verticalgösen 9 juli

VERTICALGÖSEN I TISAREN 

Hallsbergs SFK hälsar välkommen till vertikalfisketävling i Tisaren.
Den går under namnet Vertikalgösen och äger rum den 9 juli 2011.

Tävlingstid 09:00-15:00.
Startkort kan hämtas ut från fiskestugan från kl 07:30.
På grund av begränsade ytor för trailers och båtar i sjön är det maximala antalet startande båtar satt till 25 st.

Max 2 fiskare per båt.
Endast vertikalfiske är tillåtet.
”Invägning” sker genom fotografering mot mätplanka.Minimimått för invägda fiskar skall vara minst 52 cm.
Max 6 st gösar per båt får vägas in.

Tanken är att i möjligaste mån tillämpa catch & release..
Startavgiften är 250:- per båt.
På prisbordet finns bl.a. årsfiskekort i Tisaren.
Det finns även ett kontantpris på 500:- för största gös.
Anmälan mail: 019572583@telia.com
Bookmark and Share

Inga kommentarer: