Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-06-30

Verticalfiskad röding

Nu så var det äntligen säsongspremiär för verticalfisket efter röding. Med mig i båten var Martin Magnusson och Magnus "Kilen" Kihlberg. Idag när det var så bra väder passade vi på att testa lite nya fiskeplatser och det var lyckat drag. Det tog inte många minuter efter att jiggen nått botten så vrålar "Kilen" hugg !! Han hade krokat sitt livs första röding och efter några tunga rusningar så var den färdig håvas. När fisken kom upp i båten så hängde vi den på vågen som stannade på 2,5 kg. Sen var det Martins att vråla hugg!! och efter en stunds fajtande med ett spö som stundtals såg ut som ett cykelhjul så landade han en röding på 4 kg som också blev hans nya personbästa på röding.



Bookmark and Share

Inga kommentarer: