Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-06-28

STOR KOLJA

Torgny Undin kolja  5,85 kg





















Min fiskebroder Martin Magnusson och hans kompisarna anlände idag till Röst. Så fort de installerat sig i stugorna drog de ut på norrsidan av Röst och kom genast in i ett sejrace.
Martin skrev i ett sms:
- Vi hittade sejarna i första nedsläppet, det hugger konstant, GRYMT !
Senare på dagen fick Torgny Undin en fantastisk kolja på hela 5,85 kg (avblodad) 85cm lång
Om de inte blodat av fisken så hade det förmodligen varit ett nytt rekord.
(Den är vägdes iland fem timmar efter att den fångats.)

Läs mer om kolja här Björn "Carlos" Karlsson hemsida>

Info om rekord
Svenskt sportfiskerekord för kolja är 4,5 kilo och fångades O Väderöarna 1970-10-24 av Rolf Larsson från Göteborg. Det norska namnet är hyse och rekordet lyder på 6,04 kilo. Den fångades i Stavern 1975.
Information hämtad från http://havsfiske.wasa.net/info/Kolja.html
Bookmark and Share

Inga kommentarer: