Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-05-17

GÄDDA 11,8 kg



Igentligen så var planen att Jonas och jag skulle dra till Vänern och trolla lax men vindar och regn gjorde att vi styrde om fisket till Vättern istället och riktade in oss på trollingfisket efter gädda. Och det blev ett lyckat fiske, efter ett par timmars fiske så small det på en ytligt fiskad Saltvobbler och efter en stunds fajtande så låg den i håvgarnet. Sen blev det bråttom att kroka loss, väga och fota för att sedan returnera gäddan som lugnt simmade tillbaka till sitt rätta element. Vi fiskade ett par timmar till och vi tappade några fiskar. Gäddan vägde 11,8 kg vilket innebar nytt PB för Jonas.
/Källan
Bookmark and Share

Inga kommentarer: