Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2013-10-06

Abborrefiske med mersmak

Fantastiskt roligt fiske efter abborre. Idag så blev det en tur till Vättern och jiggfiske efter abborre. Med i båten så hade jag Tomas Skogs som till vardags spelar hockey i Örebro Hockey. Vi kom ut på sjön runt nio och redan på första kastet satt det en abborre. Sen fortsatte det så under ett par timmar med hugg i nästan varje kast. Tyvärr så ville inte de större borrarna hugga, flesta låg mellan 2-6 hekto men däremot så fick vi många dubbelhugg. Jag sätter gärna en dropshotkrok med en jigg ca 30-40 cm ovan jiggen och när abborren är i stöten så händer det ofta att man får två fiskar på ett kast.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: