Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2012-07-15

Ännu en dag

Ännu en dag på Vättern utan röding. I år har jag en rejäl uppförsbacke att vertikalfiska Vätterns vackra rödingar. Man ska inte ge upp men ibland är det nära. Det var några andra båtar ute som krokade på fina fiskar bla Fredrik som jobbar på Outdoor, Örebro han fick en fin öring på jigg. I min båt lyckades vi bara kroka på abborrar och Jaktia Anders som åkte med mig idag fick en liten tröstgös vid bryggan. Nu får båten och Vättern vila någon vecka för på onsdag åker jag upp till Tana och förhoppningsvis biter det på stora starka laxar.


Garmin 550 fungerar suveränt, ser fisken klockrent, ett problem bara... den vill inte hugga.
Anders tröstgös
Kristian nya läckra båt
Fredrik med en öring som gillade gummijiggen
Bookmark and Share

Inga kommentarer: