Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2012-04-30

Gäddfiskaren Felix

Ikväll blev det en timmes gäddfiske med min 7 åriga grabb Felix i vår sjö vid sommarstugan. Redan i första kastet fick han första gäddan och när han kastat 10 kast hade han fått 4 gäddor. Lycklig var bara förnamnet. Han fick idag ett nytt drag av mig, ett Sebile Oundspoon som idag var oemotståndlig och lockade gäddorna till hugg. När Felix krokade sin femte gädda så var den för stor för det lätta spöt och den tunna linan, när den gjorde en rusning in i vassen så gick linan av och gäddan behöll draget. Vi fortsatte en stund och rodde lite drag och lyckades kroka två st små gäddor till. Det behövs inga jättefiskar för att en sjuåring ska bli glad.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: