Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2008-07-31

En kanon dag på havet




Idag var det dags för Gordon att åka hem till Irland så vi startade tidigt morse med att leta efter sej. När klockan blev 08 var vi tvungna att bryta för frukost, fisket hade varit ok med ett några sejar över 12 kg. Efter frukosten så stack vi ut igen nu hade vi fram till 14.00 att hitta på lite fisk för kl 16 gick flyget från Vaeröy. Vi hittade både torsk och sej 10 minuters gångtid från Vaeröys hamn och när det var dags för sista nedsläppet högg det både för mig och Gordon. Jag fick en torsk på 19kg och Gordon en sej på 15kg.



När vi kom i land så träffade vi Tomas Åstrand från Borås han var så lycklig att han gick på moln. Varför ? Jo på durken så låg det en Hälleflundra på 40,22kg. Den tog på en Stormjigg på grundvattnet norr om Vaeröy.
I och med att han fick den så blev det en Norsk Grandslam Torsk 18.1kg Sej 17,3kg och Hälle 40.22kg. Han blev nr 6 i raden av fiskare som denna sommar lyckats få sej, torsk och Hälleflundra över 15kg under en veckas fiske på någon av Wild Waters camper.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: