Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2007-11-12

Vart tog fisken vägen ?


Nu var det länge sedan som jag skrev något på bloggen, Har under veckan som gått varit ute och trollat tre gånger utanför Kristinehamn och har resultatet har varit mycket klent, endast varit 2 returfiskar. Känns riktigt tungt, men skam den som ger sig. När man frågar runt bland många andra som varit ute och trollat så verkar fisket vara trögt överlag (det finns undantag, endel har hittat fisken och haft kanonfiske). Kanske det är den envisa hårda NV vinden som påverkar, att vädret inte varit stabilt. Jag är ingen expert på att förklara varför, men något man blir expert på är att hitta på ursäkter varför fisken inte hugger. Under förra veckans turer testade jag en överlevnadsoverall i Gore-tex från URSUIT, en overall som jag bara måste inhandla, den är lätt och smidig, man slipper känslan av att vara en "Michellingubbe" och framförallt skulle olyckan vara framme så är chanserna betydligt större att klara sig än i en flytoverall. Skulle man hamna i vattnet så tar Ursuite overallen inte in något vatten utan fungerara som en torrdräkt. Enda nackdelen som jag upptäckte var igår när NV vindarna låg på mellan 9-12 m/s och minusgrader i luften, då är den inte lika varm som en flytoverall men jag tog på mig en extra fleecetröja sen var det inga problem med kylan.

Tack än en gång Daniel Kedestig för skjuten hem från Kristinehamn igår !
Bookmark and Share

Inga kommentarer: