Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2015-10-25

Abborrefiske med feta borrar

Spännande fiske på en liten sjö i närheten där jag bor. Idag så följde en kompis vid namn Jonas Classon med och vi stack till min nya favoritsjö där det brukar simma lite större borrar. Sista gången jag var här med Jonas så lyckades jag få tre abborrar över kilot på tio kast. Men det var i slutet på augusti (klicka och läs inlägget) och nu det snart november och betydligt kyligare i vattnet. Men vi lyckades hitta några fina fiskar som gillade de nya Stormjiggarna So-Run Superu shad och So-Run Makaran minnow. Dagens största abborre som Jonas drog va 41 cm lång och fet som en julgris. Själv så missade jag en riktigt fin abborre som först högg och följde med några meter men släppte och precis när jiggen kom in till båten så högg den igen men tyvärr så blev jag åt helsike för het på gröten och gjorde mothugg med ögat.

Bookmark and Share