Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2014-07-20

Fiske på Söröya

Jag och Tomme Segelberg och Johan Augustsson är just nu på Söröya och idag har vi metat uer på ca 170-200 meters djup och på första släppet så drog det i som fasen när räkneverket passerade 220 meter. Sen fick man veva läääänge innan man fick veta vad det var som huggit på sejfilen. Upp kommer en torsk på 127 cm och vägde ca 20 kg och jag va helt slut. (måste nog börja träna lite) Vi lyckades även få ett gäng orange lysande uer som är en fantastisk god fisk. Sen krokade vi även på nån mindre flundra. Nu är det vila några timmar för imorgon ska det bli lugna vindar och då sticker vi till Storskalten.



Bookmark and Share

Inga kommentarer: