Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-11-21

Testa dina bilder

Oj vilket gensvar från er som följer min blogg!
Jag ville bara göra er uppmärksamma om hur enkelt det är att få ut information från bilder som laddats upp från en mobiltelefon.
Om ni själva vill testa vilken information era bloggbilder innehåller utan att ladda hem något program, gör så här. Öppna bloggen högerklickar på nån bild, PC "Kopiera länkadress" (har du Mac "Kopiera bildadress") klicka sen in på den här sidan http://www.findexif.com/ klistra sen in länken i rutan under "photo url" klicka sen på "go" Nu får ni fram bildens Exif information. Jag har upptäckt att det är många bilder som inte innehåller nån data alls, ibland försvinner den när man laddar upp en bild och ni kommer snart att märka att det inte är så många bilder som har med GPS postionen. Men för alla er som vill hålla era ställen hemliga klicka in på Marres blogg där beskriver han hur man inaktiverar geotaggning av bilder i iPhone. Annars kanske det här vara ett ypperligt tillfälle att driva med alla genom att ta fotot på något helt annat ställe än där fisket har varit bra.

Skärmdump från http://www.findexif.com/

Bookmark and Share

Inga kommentarer: