Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2012-02-19

Jakten på abborren




Sista tiden har jag tyvärr inte kunnat fiska pga av att jobb, förkylningar och magsjuka har stått agendan. Men idag så åkte jag tillsammans med Anders ”Jaktia” Jakobsson, Örebro till en sjö där en fiskekompis vid namn Sebastian Henriksson fått stora feta abborrar den senaste tiden, hans största nu i fredags var en välgödd borre på 1.62 kg som också var ett nytt PB för honom. Så idag var valet inte svårt utan vi packade pimpelgrejorna och åkte dit tidigt i morse. Tyvärr så hittade vi inte rätt trots att vi borrade för glatta livet så napppade bara tusenbröder. Endast en abborre av lite bättre storlek lyckades vi kroka fast.

Sebbes nya PB på abborre 1.62 kg grattis!
Bookmark and Share

Inga kommentarer: