Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2011-07-06

Rödingfiske igen !!

Rödingarna fick simma tillbaka

Anders med sin första vertical fångade röding

Kristian med en av kvällens rödingar

Idag blev det två fisketurer på Vättern, först en morgontur tillsammans med min grabb Felix och Anders från Jaktia, och nu i kväll så var det Kristian Keskitalo som hängde med och letade "bågar" på lodet. Fisket idag var lite sämre än det varit den senaste veckan, men vi lyckades ändå kroka några fina rödingar. På morgonen så tappade jag först en fet röding som klev av precis vid båtkanten sen lyckades Anders dra en fin röding på tre kg, trots att han är en rutinerad fiskare så fick han darriga knän när rödingen högg. Senare på eftermiddagen så hängde Kristian med på en tur på sjön, vi letade länge och på flera platser innan vi lyckades kroka en röding. När vi avslutade fiske ikväll så hade vi landat tre st rödingar plus ett antal som vi tappat. En av fiskarna vi fick idag var märkt med nummer 0614, jag återkommer med mer info om fiskarna vi fått som varit märkta.
Bookmark and Share

Inga kommentarer: