Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-07-09

Röding på vertical jigging

Mobilfoto Jonas Svensson

Nu är det strax dags att stämpla ut och ha 5 veckors semester....  
Suget efter att få vara ledig och få fiska blir inte mindre av att min fiskebroder Jonas ringde och var het som f-n, han har åkt ut på Vättern och testat vertical jigga efter röding och på första nedsläppet small till direkt. Upp kom en röding strax under 65 cm och fem minuter senare fick han en retur och i skrivande stund så tappade han ytterligare en fin röding. Återkommer senare hur det gick. 
Jiggen är en 11,5 cm Lunker City, Shakershad färg Arkansas Shiner
Bookmark and Share

Inga kommentarer: