Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2010-06-05

Linan gick av !!



Idag ville min 5 åriga son Felix att vi skulle åka båt på Vättern, fullt gas pappa !!!
Vi stannade och fiskade abborre på ett ställe där jag brukar få en hel del fisk vid den här tiden på säsongen, och så blev det även idag. När Felix stod och drillade en abborre då kom en gädda modell XXL och högg fisken som satt på kroken. Oddsen att vi skulle få upp gäddan var minimala, ett litet barnspö på knappt 5 fot, en inkapslad rulle med 0.20 nylon. Så det var inte mycket som Felix kunde sätta emot när gäddan gjorde sina tunga rusningar. Under nästan en kvart drillade han gäddan helt själv utan att ge upp och tröttna, sen när jag skulle blanda sig i leken - ja, då gick det som det gick.
Trots att gäddan segrade och simmade vidare så var ingen ledsen för det, det här kommer att bli upplevelse som sent ska glömmas av både mig och min grabb.
Bookmark and Share

1 kommentar:

Unknown sa...

Test av kommentars funktionen