Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-06-07

Vättern

Idag var det dags för ett trollingpass i den norra delen av Vättern. Martin och jag satte i grejorna utanför Hargeviken och redan när vi fått i tre spön fick vi ett dubbelhugg på två små rödningar. Sen fortsatte vi efter den östra sidan ner till Gopön. Förhoppning var som vanligt att det skulle bli någon eller några fiskar med fettfena som kunde följa med hem till stekpannan. Men inte idag heller utan det blev fyra rödingar under måttet.


Växlande väder
Jag pratade med Peter "Slaktarn" Holmgren som idag fiskat utanför Karlsborg, de hade haft kanonväder och stått i T-shirt nästan hela dagen. Det vädret missade vi trots att vi bara låg ett tio tal distans från varandra.


Pigg liten röding


Martin somnade nästan i väntan på hugg
Bookmark and Share

Inga kommentarer: