Läs om mitt fiske

Hej alla fiskevänner!
Nuförtiden skriver jag väldigt sällan på den sidan utan jag hänvisar till rapalaproguide.se där jag skriver om mitt fiske

2009-04-12

Äntligen äntligen

Äntligen så har man kommit ut på sjön, åh vilket väder sen !
Martin Magnusson, hans bror Anton och jag åkte idag till Baggerud för att lura
Vänerns silver. Vi la i båten redan när det började ljusna och hade alla grejorna i vattnet redan kl 05:30. Vi började vårt fiske runt "Olyckan" och vi fick några små laxar precis utanför pricken. Sen riggade vi ner och gjord sällskap med Timo ner till Timmerdalsgrund. Samma sak där några små laxar plus en vacker och stridbar vildlax på runt 7kg, vilket var Antons första lax någonsin, och han fick laxfrossa direkt med tillhörande knäsvaghet. Laxen tog på rigg 60 fot ner och den var helt galen och gjorde riktiga tunga rusningar så att både Anton och rullen fick bekänna färg. I slutet på dagen när vi trollade oss hemmåt hittade vi en varmvattensfläck som ca 200x200 meter och tempen låg på hela 7 grader och övrigt utanför området låg tempen på 2,5-3,5 grader. Och direkt när vi kom dit så högg två laxar som dock var under måttet, tänk om vi hittat den där fläcken tidigare så kanske vi fått någon fisk med oss hem. Men inte den här gången utan de finns förhoppningsvis kvar tills nästa gång.


Martin väntar på hugg


Anton tar i för Kung och Fosterland


Vilket underbart väder


Varmvattensfläck 7 grader
Bookmark and Share

Inga kommentarer: